Welke bril heb jij tijdelijk nodig: directeur, bestuurder of onderwijsadviseur?
Tijdelijk leiderschap, met een andere bril. Dat is wat ik je/jullie graag bied. Ik denk en redeneer vanuit de behoeften van kinderen en leerkrachten. Hen betrekken bij het in gang zetten van verandering, zie ik als iets essentieels.
Dan kijken we met het team, leerlingen, leerkrachten, ouders en andere stakeholders naar de vraagstukken. Waar willen we met zijn allen naartoe? Welke richting gaan we op? En vooral ook: wat willen we niet (meer)? Zo komen we samen tot inzichten in de kansen en belemmeringen. We pakken het onderwijs aan met als resultaat een frisse richting naar het doel: goed onderwijs! Samen en geïntegreerd waar het kan. Apart en gespecialiseerd waar nodig.
Mijn rol hierin is alle betrokkenen laten kijken met een andere bril. Die ene bril heb ik niet standaard bij me, maar ik kan jullie verschillende monturen laten zien!
Dat doe ik met lef. Soms moet je buiten de lijntjes durven kleuren en je even niet aan de regels houden. Het resultaat? Alleen maar waardering. En beter, inclusief onderwijs. Mijn ervaringen zorgen ervoor dat ik oog heb voor het primaire proces én het strategisch organisatiebelang. Kortom: timmeren aan goed onderwijs!
Inclusief onderwijs op maat
Ik zie het onderwijs graag anders. Inclusiever, met meer gelijkheid en kansen voor iedereen. Maatwerk voor elk kind, want geen mens is hetzelfde. En ik hoop vooral dat we met zijn allen elke dag blijven leren door onze kennis te delen en samen te werken.